Velkommen til bloggen min! Håper du får en fin lesing. Legg gjerne igjen en kommentar! :)

søndag 11. desember 2011

Vinterstengt

Jeg har fått påfyll i bokhyllen min fra Studia-Eli, og først ut i bunken var Vinterstengt fra Jørn Lier Horst. Boken har fått knallkritikker, og også blitt tildelt Bokhandlerprisen , så forventningene var store. 








Gyldendal skriver: 



Høsttåken ligger tett over kystlandskapet, og hyttene står med blinde vinduer mot den blygrå sjøen. Ove Bakkerud skal ha en siste rolig helg på sommerstedet før vinterstengningen. Men han kommer frem til en hytte i kaos, herjet av innbruddstyver. Og på nabohytta: en mann mishandlet til døde. 
Politiførstebetjent William Wisting har sett groteske drap før. Men desperasjonen han er vitne til i Stavern denne høsten, er ny for ham. Som om noen har alt å vinne, og veldig lite å tape. Derfor er det mot hans vilje at datteren Line slår seg ned i en hytte ute i havgapet. Uroen blir ikke mindre etter hvert som de finner flere ille tilredte lik i den forlatte skjærgården. Og fra himmelen faller det døde spurver.


Jeg synes boken levde opp til forveningene, og vel så det! Den var spennende, overraskende, og jeg liker at det er en politibok med vekt på etterforskning. Vel verdt å lese i vintermørket!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar