Velkommen til bloggen min! Håper du får en fin lesing. Legg gjerne igjen en kommentar! :)

mandag 7. mai 2012

Om bloggpausen og Nostradamus Testamente

Endelig et blogginnlegg igjen fra denne fronten! Har vært dårlig med det i det siste, og ikke har jeg hatt så mye å komme med heller. Av diverse grunner "møtte jeg veggen" som det så fint heter i desember, og har brukt de siste månedene på å komme meg tilbake i jobb. Nå jobber jeg 60 % (på papiret da, det blir jo ofte litt mer. Skal bare ta den telefonsamtalen, skal bare skrive det dokumentet, skal bare rette de bøkene...) Men jeg er kjempeheldig som har supre kolleger som har backet meg opp, og det har gjort det lettere å komme seg raskt på jobb igjen, fra å være 100 % sykemeldt, og til å være på jobb hver dag. 


På håndarbeidsfronten har det gått i baner med lysten til å gjøre noe, men jeg har fått lest en god del bøker! Den siste var Nostredamus Testamente av Tom Egeland, som jeg har fått i bursdagsgave. 






Forlaget skriver: 
Når en italiensk professor med koder i middelaldermanuskripter som spesiale blir kidnappet fra en vitenskapelig kongress i Firenze, kastes arkeologen Bjørn Beltø og professorens hustru ut i en hesblesende jakt og flukt. Etter seg har de den nådeløse munkeordenen Vicarius Filii Dei, amerikansk etterretning og et fem hundre år gammelt brorskap av bibliotekarer. Selv må de oppklare kodene i brev fra spåmannen Nostradamus til den mektige Medici-slekten i Firenze før kidnapperne gjør det - for å redde livet til professoren og hans tiårige sønn.
Bjørn Beltøs jakt på sannheten bak de mystiske kodene bringer den nervesvake albinoen på sporet ikke bare av bibelens Paktens ark og det legendariske Biblioteket i Alexandria, men også en oppsiktsvekkende ny forståelse av menneskets forestilling om Gud.
Jeg har lest Lucifers evangelium, en bok jeg fant spennende og morsom med sine konspirasjonsteorier, men denne syntes jeg var tyngre å komme igjennom. For meg ble det litt for mange gåter, litt for mange personer, bøker og organisasjoner jeg ikke har hørt om, og litt for heseblesende. Men liker du denne typen bøker ala Da vinci koden, er det bare til å hive seg over den! 


Til slutt: gå gjerne innpå Den store skoledugnaden og stem fra skolen "min"! :) 




Ha en fin dag! 

1 kommentar:

  1. Så kjekt med nytt blogginnlegg fra deg! Alltid kjekt å lese:)
    Håper du får en strålende bursdag i morgen!
    Klem fra Laila:)

    SvarSlett