Velkommen til bloggen min! Håper du får en fin lesing. Legg gjerne igjen en kommentar! :)

torsdag 1. september 2011

Kvinnen i buret

Enda en av bøkene jeg har lånt fra min private biblotekar er ferdiglest, og nå har jeg bare tre igjen av en stabel på ti! 
Denne gangen var det Jussi Adler Olsens første bok, Kvinnen i buret. Jeg har tidligere lest Flaskepost fra P av samme forfatter, mens denne boken er den første i serien om politimannen Carl Mørch, og forteller historien om oppstarten av Avdeling Q, en avdeling innenfor Københavnpolitiet som jobber med gamle, uløste saker. 


Fra forlaget

Den unge fremadstormende folketingspolitikeren Merete Lynggaard er sporløst forsvunnet. Mediene kaster seg over historien, og overskriftene antyder alt fra selvmord, en tragisk ulykke og kidnapping til at hun har forsvunnet frivillig. Politiet setter i gang en storstilt etterforskning - men uten resultat. Lynggaard er som sunket i jorden. 
Først da den utradisjonelle kriminalinspektøren Carl Mørck får ansvar for Avdeling Q, politiets nye avdeling for uløste saker av særlig grov karakter, skjer et avgjørende gjennombrudd i etterforskningen. Snart er Carl Mørck og assistenten Hafez el-Assad på sporet av en hensynsløs forbryter som, drevet av hat, har lagt en avsindig plan. 
Jeg falt veldig for begge disse to bøkene, og synes at i tillegg til å skrive spennende, så skriver han morsomt og levende. Jeg leser gjerne flere!  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar