Velkommen til bloggen min! Håper du får en fin lesing. Legg gjerne igjen en kommentar! :)

mandag 21. november 2011

Byssan lull av Carin Gerharsen

Lenge siden forrige innlegg nå! Ting har vært rimelig hektisk, og det første som blir lagt bort da, er å oppdatere bloggen kjenner jeg. Men nå er jeg i gang igjen, og begynner med et bokinnlegg - noe som passer bra nå om høsten da kveldene er mørke, lange og kalde. Hva er vel bedre enn å synke ned i sofaen (eller boblebadet) med fyr i ovnen, stearinlys og en spennende bok?


Denne gang har jeg holdt på med noen bøker av den svenske forfatteren Carin Gerhardsen. Hun skriver fra politimiljøet i Stockholm, og Byssan lull er bok nummer tre i rekken av til nå fire bøker om Conny Sjöberg og hans team. 


På Studia sin nettside står det om boken: 


En historie om hemmeligheter og skyld … To små barn og deres filippinske mor blir funnet brutalt drept i sitt hjem. Barnefaren peker seg ut som en mulig drapsmann. Han er førtidspensjonert og lever et temmelig ensomt liv i Södermalm i Stockholm. Men etterforskerne Conny Sjöberg og Petra Westman i Hammarby politidistrikt er ikke sikre i sin sak og sliter med å få et gjennombrudd i etterforskningen. Samtidig får de en ny og stor sak i fanget. Mens Petra grubler og har problem med å holde fokus, tror Conny Sjöberg de kan finne motivet til trippeldrapet i familiens fortid. Kanskje den gangen en kvinne stoppet ved en kiosk for å kjøpe godteri til de to guttene som lekte i baksetet i bilen?


En spennende bok som tok en uventet vending; jeg klarte iallfall ikke å gjette meg til løsningen! 


Lykke til med lesingen i høstmørket!  
 

1 kommentar: