Velkommen til bloggen min! Håper du får en fin lesing. Legg gjerne igjen en kommentar! :)

fredag 22. april 2011

Ekte bestemorteppe!

Jeg satt oppe litt for lenge i natt for å sy ferdig sammen mitt nye bestemorteppe! Teppet er som navnet sier laget av heklede "bestemorruter", som så er sydd sammen. Jeg kaller mitt et ekte bestemorteppe fordi jeg har fått farmor til å hekle de flerfargede rutene, mens jeg har heklet de grå, pluss sydd sammen og heklet kant rundt etterpå. 



Kanten rundt er jeg ikke helt enig med meg selv om hva jeg synes om enda. Den skulle opprinnelig vært grå, men hadde for lite garn igjen til det, så jeg heklet den derfor rosa istedet. Om ikke annet, satte det iallfall mer farge på teppet! 



Fakta: 
Garn: ullteppegarn fra spar kjøp i fargene grått, koks, rosa og natur. (uvisst hvilken mengde) 
Heklenål: 4.5
Antall ruter: 35 

Det er nydelig påskevær på vestlandet, så i dag har jeg både vært en tur til Bergen og Akvariet, og fyrt i grillen for første gang i år. HERLIG! Nå er det bare å håpe på at været holder seg slik lenge... 

En god kveld ønskes alle! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar