Velkommen til bloggen min! Håper du får en fin lesing. Legg gjerne igjen en kommentar! :)

torsdag 28. oktober 2010

Fedrenes synder

Jeg sliter fremdeles med de 800 - og-noe-sidene av Balansekunst, så innimellom livet i Bombay, tok jeg turen til England, og den britiske krimserien om Inspektør Lynley, kjent fra NRKs fredagskrim, og skrevet av Elizabeth George. Jeg begynte ikke på bok nummer en i rekken, men den som jeg allerede hadde stående i bokhyllen, Fedrenes synder



Inspektør Lynley og Havers



Handlingen er i store deler lagt til en kostskole, hvor 13 år gamle Matthew som blir funnet myrdet på en landsbykirkegård, hører hjemme. Kriminalbetjent Lynley vet at nøkkelen til mysteriet ligger i å avdekke hemmelighetene i det lukkede kostskolesamfunnet. Dette er den tredje romanen om inspektør Lynley og hans medhjelper Havers, og den er erkebritisk både i beskrivelse av landskap, personer og ikke minst kostskolemiljøet. Plottet er kompleks, og handlingen tar mange uventede vendinger. Jeg synes den begynte litt tregt, men tok seg etterverdt voldsomt opp, og ble umulig å legge fra seg. Er du som meg, og elsker alt som er britisk, er både boka og resten av serien forøvrig å anbefale, spesielt nå når det er lange, våte, kalde høstkvelder. Selv skal jeg anskaffe meg flere bøker, og serien på DVD :) 


God lesing! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar