Velkommen til bloggen min! Håper du får en fin lesing. Legg gjerne igjen en kommentar! :)

onsdag 6. oktober 2010

Not Waving But Drowning

Jeg er ikke noe utpreget diktmenneske, men noen liker jeg, og dette diktet av den britsike forfatteren Stevie Smith har jeg likt helt siden jeg hadde det på pensumlisten på videregående. 


Not waving but drowning


Nobody heard him, the dead man,
But still he lay moaning:
I was much further out than you thought
And not waving but drowning.

Poor chap, he always loved larking
And now he's dead
It must have been too cold for him his heart gave way,
They said.

Oh, no no no, it was too cold always
(Still the dead one lay moaning)
I was much too far out all my life
And not waving but drowning.



Diktet er hentet herfra: www.artofeurope.com/smith/smi1.htm

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar