Velkommen til bloggen min! Håper du får en fin lesing. Legg gjerne igjen en kommentar! :)

mandag 18. juli 2011

Flaskepost fra P

Da er jeg ferdig med bok nummer 4 for sommeren! Denne gangen ble det mitt første møte med bøkene til danske Jussi Adler-Olsen, og boken Flaskepost fra P. 
Studia sin side står det følgende om boken: 


En flaskepost med mareritt - utrolig spennende. I denne er tredje boken om Avdeling Q får etterforsker Carl Mørck overlevert en gammel flaskepost. Etter hvert som han og assistenten Assad får tydet stadig mer av brevet i flasken, går det opp for dem at to gutter ble bortført en gang på 90-tallet. Men hvem er de, og hvorfor har ikke foreldrene meldt dem savnet? Og hva har skjedd med dem? Carl og Assad trekkes lengre og lengre inn i en beregnende og følelseskald kidnappers nett ...




Mitt første møte med denne forfatteren begynte tregt. Boken er den tredje i en serie på flere om Avdeling Q i Københavnpolitiet, og det tok litt tid før jeg kom inn i hvem-hva-hvor-settingen, siden jeg ikke har lest de to første. Likevel tok boken seg etterhvert kraftig opp, og ble enormt spennende! Page turner - effekten lot ikke vente på seg, og jeg ble kjapt sugd inn i historien. Boken er spennende og vittig - karakterene er merkelig herlige, og veldig spesielt sammensatt. 
Avdeling Q skjønte jeg underveis var en avdeling for uløste saker, og følgende vanskelig arbeid og lav oppklaringsprosent. Teamet bestod da også av den merkelige politimannen Carl Mørch, og hans to assistenter: renholdsarbeideren Assad, og en meget spesiell dameskikkelse ved navn Rose. Kjemien og kommentarene disse imellom var nesten verdt å lese boken alene!


Enda en spennende bok levert meg av Studia-Eli (og jeg tar gjerne imot flere bøker av samme forfatter;) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar