Velkommen til bloggen min! Håper du får en fin lesing. Legg gjerne igjen en kommentar! :)

lørdag 7. januar 2012

Jordbærpikelue

For en god stund siden ble jeg spurt av en venninne om jeg kunne lage en jordbærlue i voksenstørrelse til henne! Ja sa jeg, og glemte så hele greiene... Men nå er den ferdig, og den ble riktig så søt! 






Jeg søkte litt rundt på nett for å finne inspirasjon, og endte opp med å bruke denne oppskriften som utgangspunkt. Jeg strikket i freestyle fra Dale, på pinne nummer 4,5. Det gikk med ca 1 1/2 nøste rødt, og 1/2 nøste grønt. Luen var kjapp og grei å strikke, litt lengre enn en "Dagsrevy" som mormor pleier å si, men absolutt overkommelig tidsmessig sett;) 






Ha en fin helg! :) 

1 kommentar:

  1. Den var søt da :-) Hadde ei sånn til eldstetøtta da hun var lita :-D

    Ha det godt - klem Siv

    SvarSlett