Velkommen til bloggen min! Håper du får en fin lesing. Legg gjerne igjen en kommentar! :)

tirsdag 28. februar 2012

O salige lykke; Vinterferie!

Vinterferie når regnet pøser ned utenfor, er ensbetydende med godt lesevær. (altså vær det er 110 % lov til å synke ned i sofaen med et pledd og en god bok!)
Jeg er ferdig med to sålangt, de to første av krimfortatteren Chris Tvedt: Rimelig tvil og Fare for gjentakelse. 




Den første var jeg ikke helt sikker hva jeg syntes om, og er vel ikke helt enig med selv ennå. Jeg satt hele tiden med en litt sånn "ååå, ikke gjør det der, da!" og  "Si ifra til politiet, din løk" - følelse, men den er absolutt ikke den dårligste boken jeg har lest. Inntrykket av forfatteren kom seg betraktelig utover i den andre boken, Fare for gjentakelse. Den likte jeg kjempegodt, og gleder meg til å begynne på den tredje i serien om advokat Mikael Brenne fra en ikke navngitt by, men når den beskrives som liggende ved fjorden mellom fjell, og været til stadighet er regntungt og grått, så er det ikke vanskelig å gjette seg frem til hvor i landet vi skal;) 


Bøkene kan du lese mer av her, og ta også en titt på Studias fantastiske Mammutsalg!
God vinterferie ønskes alle! 

1 kommentar:

  1. Høres deilig ut med ei uke vinterferie ;-) Jeg har nettopp starta opp etter mi uke, men jeg hadde glatt klart ei til jeg ja :-D

    Høres ut som en god plan å lese og lese :-)

    Kos deg masse - klem Siv

    SvarSlett