Velkommen til bloggen min! Håper du får en fin lesing. Legg gjerne igjen en kommentar! :)

onsdag 29. februar 2012

Ripped in 30. Eller?

Av diverse grunner har det blitt lite trening det siste halvåret, og formen og kroppen er deretter. Og siden det nå nærmer seg slike gøye tider som "komme-inn-i-den-j****-bunaden" og ikke minst sommer og (muligens) bikini, er det bare å ta seg selv i nakken og komme seg i aktivitet igjen. Årets topptur i juni; Loen - Skåla, er også en god grunn til å få opp pulsen. Litt kjedelig å måtte snu midtveis grunnet lungesvikt..;) 

Jeg har hatt god effekt av videoen til Jillian Michaels (hun gale fra Slankekrigen, ja) tidligere, 30 days shred, men er ganske lei den. Jeg skal derfor prøve meg på en annen av hennes 3-2-1-videoer, med det herlige navnet Ripped in 30. 

Jillian mener at for å få mest mulig effekt, må en kombinere både kondisjon og styrke. Videoen er delt inn i 4 nivåer, hvor en holder på med det samme nivået i en uke, før en går videre til neste. Alle nivåene varer i ca 30 minutter, og er delt inn på samme måte: 3 minutter styrke, 2 minutter kondisjon, og ett minutt mage. 

Målet mitt er å trene denne 5-6 ganger i uken i en måned, og for å virkelig holde motivasjonen oppe, skal jeg publisere ukentlige mål her, så følg med! Dag 1 er gjennomført, og det var mildt sagt hardt. Katten er fremdeles i sjokk etter å ha observert armhevingene..;) 
Lurer du på noe å prøve deg på noe av det samme? Ta en titt på promo-videoen under!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar