Velkommen til bloggen min! Håper du får en fin lesing. Legg gjerne igjen en kommentar! :)

søndag 10. oktober 2010

Døden ved vann

Jeg har nettopp lest ferdig krimboka Døden ved vann av Thorkild Damhaug. Bokas hovedperson er Liss, som lever et utsvevende liv som modell/student i Amsterdam, men som kaster seg på første fly hjem til Oslo når hun får høre at søsteren Mailin er forsvunnet. I Oslo leter hun desperat etter et svar på hva som har skjedd. Blant dem hun møter på sin leting etter sannheten finnes det en som har drept før, og som er villig til å drepe igjen for å forhindre at sannheten kommer fram i lyset. 


I grove trekk er boken en spenningsroman som handler om å bryte grenser, innhentes av fortiden, og om barnet som søker kjærlighet og ømhet hos en voksen, men som blir møtt med begjær. En absolutt anbefaling å lese i disse mørke høstkvelder!

En fyldigere, og mer profesjonell anmeldelse finner du her: her 


Neste bok i bunken er den 781 siders lange boka Balansekunst av Rohinton Mistry. "Anmeldelse" kommer når den er ferdiglest! Og husk: begge bøkene(og andre bøker) kan bestilles via Studia


2 kommentarer:

  1. Dette er jo supert, Cecilie! Her har jeg fått min egen, private bokanmelder! Godt å vite hvor jeg skal hente inspirasjon fra når jeg skal legge bøker inn på Ipoden - til bruk på turer i skog og mark! På den annen side - døden ved vann kan kanskje være i overkant skummel å ha på ørenen når man tusler alene rundt i skogen med mange vann.......
    Klem fra Laila (som har vært på Ben & Jerry iskremfabrikken i Vermont i dag!)

    SvarSlett
  2. Så kjekt å høre at jeg iallfall har en fast leser! ;)
    Nå er ikke jeg så veldig ihugga iskremmenneske, men klarer aldri si nei til godgutta Ben and Jerrys! Ha en videre super tur! Klem:)

    SvarSlett